EKONOMİ

Depozitolu Dönem! İade Et, 1 Lira Kazan!

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, plastik, cam ve alüminyum içecek ambalajlarına yönelik Depozitosu Olan Ambalajlar (DOA) uygulamasının 1 Temmuz 2026 itibarıyla 81 il ve 973 ilçede hayata geçeceğini açıkladı.

Abone Ol

Bakan Kurum, daha önce pilot illerde 25 kuruş olarak uygulanan iade bedelinin, 1 Temmuz itibarıyla 4 kat artırılarak ürün başına 1 liraya yükseltildiğini duyurdu. Vatandaşların DOA logolu ambalajları iade noktalarına veya otomatik makinelere teslim etmesi durumunda hak kazanılan bu tutar, e-cüzdanlara yüklenecek. Vatandaşlar, bu tutarı anlaşmalı bankalardan nakit olarak çekebilecekleri gibi anlaşmalı marketlerde de harcayabilecekler.

30 Milyar TL Ekonomik Katkı

Uygulama kapsamında yıllık 25 milyar ambalajın ekonomiye geri kazandırılması ve 30 milyar TL katkı sağlanması hedefleniyor. Kurum; bu sistemin enerji tasarrufu ve emisyon azaltımı başta olmak üzere çok sayıda çevresel kazanım getireceğini vurguladı.

İşletmeler İçin Kayıt Zorunluluğu

Market zincirleri, süpermarketler, bakkallar, büfeler ve HOREKA (otel, restoran, kafe) işletmelerinin tümü iade noktası olarak hizmet verecek. Depozitolu içecek satışı yapan işletmelerin, 1 Temmuz 2026 tarihine kadar dbys.gov.tr adresi üzerinden kayıt yaptırması ve saha operatörünü belirlemesi zorunlu tutuluyor.