Bakan Kurum, daha önce pilot illerde 25 kuruş olarak uygulanan iade bedelinin, 1 Temmuz itibarıyla 4 kat artırılarak ürün başına 1 liraya yükseltildiğini duyurdu. Vatandaşların DOA logolu ambalajları iade noktalarına veya otomatik makinelere teslim etmesi durumunda hak kazanılan bu tutar, e-cüzdanlara yüklenecek. Vatandaşlar, bu tutarı anlaşmalı bankalardan nakit olarak çekebilecekleri gibi anlaşmalı marketlerde de harcayabilecekler.
30 Milyar TL Ekonomik Katkı
Uygulama kapsamında yıllık 25 milyar ambalajın ekonomiye geri kazandırılması ve 30 milyar TL katkı sağlanması hedefleniyor. Kurum; bu sistemin enerji tasarrufu ve emisyon azaltımı başta olmak üzere çok sayıda çevresel kazanım getireceğini vurguladı.
İşletmeler İçin Kayıt Zorunluluğu
Market zincirleri, süpermarketler, bakkallar, büfeler ve HOREKA (otel, restoran, kafe) işletmelerinin tümü iade noktası olarak hizmet verecek. Depozitolu içecek satışı yapan işletmelerin, 1 Temmuz 2026 tarihine kadar dbys.gov.tr adresi üzerinden kayıt yaptırması ve saha operatörünü belirlemesi zorunlu tutuluyor.