FABRİKA AYARLARINA DÖNEMEMEK

Abone Ol

Bu terim oldukça çok şeyi ifade ediyor, fabrika ayarları her şeyin doğal olduğu bir durumu ifade eder, bunu şöyle açıklamak mümkün: Karga bir zamanlar oldukça güzel yürüyüşü olan ve mükemmel bir sesi olan kuşmuş fakat bir türlü ne sesini, ne de yürüyüşünü beğenmiyormuş, sürekli ördeklere, bülbüllere özeniyormuş, düşünmüş taşınmış ve bir gün ördek gibi yürümeye başlamış, ilk günler pek becerememiş daha çok antrenman yaparak ördek gibi yürüyeceğini düşünmüş, günlerce uğraştıktan sonra eski yürüyüşünü de kaybetmiş ve çirkin bir yürüyüşle kala kalmış, yürüyüşümü kaybettim bari sesimi düzelteyim demiş ve başlamış bülbül gibi ötmeye ilk günler olmamış ama inatla sürdürmüş, sonunda o eski güzel sesi de kaybolmuş ve “Gak” diye kala kalmış, işte o güzelim kargadan bu gün çirkin bir yürüyüşü ve çirkin bir sesi olan karga kalmış, bir enayi durum da kargaların 100 yıldan fazla yaşadığı ve çok husumetli bir kuş olduğu da bilinen bir gerçektir. Şimdi istediğimiz teknolojiyi kullanalım kargayı fabrika ayarlarına döndüremeyiz.
Güzelim memleketim de Cumhuriyet kurulduğu ilk yıllarda fabrika ayarlarına dönmüştü, öyle bir güçlü yürüyüşü vardı ve öyle güzel sesler oluşmuştu ki dünyaya endişe yarattı ve bulunduğu coğrafyanın konumu itibariyle de dış düşmanların uykuları kaçmaya başladı ve o günden sonra sürekli bizi radikal değişimlere ve kendi istedikleri yönde değişmemizi sağlamaya çalıştılar ve çalışmaya devam ediyorlar, oysa kendileri de iyi biliyor ki bizler sonsuza kadar bu sesimizle ve bu yürüyüşümüzle
Yolumuza devam edeceğiz, istedikleri kadar uğraşsınlar, istedikleri kadar bizleri bir şeylere zorlasınlar, bu ülkenin gerçek vatanseverleri iş başa düştü mü bir araya gelme refleksi hiçbir ulusta olmayan bir özelliktir ve bu özellik olduğu sürece de fabrika ayarlarımızda bir sıkıntı olmayacaktır. Fabrika ayarlarını kaybedenler düşünsün, hatta çıldırsınlar, geriye dönüp baktığımızda fabrika ayarlarımıza oldukça çok saldırı oldu hem de çılgınlıklar seviyesinde ama başarılı olamadılar çünkü mayamız sağlamdı ve halen sağlamdır mayası bozuk olanların anlayacağı bir durum değil bunlar.