Zonguldak Haberleri

EREĞLİ BELEDİYESİ’NDEN ÇOCUKLARA ÇEVRE DOSTU ATÖLYE

Ereğli Belediyesi'nin Mavi Bayrak etkinlikleri kapsamında düzenlediği "Deniz Atıkları Sergisi" ve "Sanatla Geri Dönüştür Workshop" etkinliğinde, denizden çıkarılan atıklar sanat eserine dönüştü.

Abone Ol

Cumhuriyet Ortaokulu öğrencileri, geri dönüştürülen malzemelerle deniz canlıları tasarlayarak hem eğlendi hem de çevre bilinci kazandı.

Ereğli Belediyesi tarafından Mavi Bayrak etkinlikleri kapsamında düzenlenen "Deniz Atıkları Sergisi" ve "Sanatla Geri Dönüştür Workshop" etkinliği, çevre bilincini artıran ve eğlenceli anlara sahne olan renkli görüntülerle gerçekleştirildi.
Çevrenin korunmasına ve deniz kirliliğine dikkat çekmek amacıyla düzenlenen etkinlikte, ilk olarak belediye dalgıçları tarafından denizden çıkarılan atıklar sergilendi. Deniz ekosistemine zarar veren atıkları yakından inceleme fırsatı bulan katılımcılar, çevre kirliliğinin boyutlarını somut olarak görme imkânı elde etti.
Etkinliğin ikinci bölümünde ise cam ve vitray sanatçısı Parya Başkurt’un liderliğinde "Sanatla Geri Dönüştür Workshop" atölyesi düzenlendi. Cumhuriyet Ortaokulu 5-M sınıfı öğrencileri ve öğretmenlerinin katıldığı atölyede öğrenciler, önce Mavi Bayraklı plaj hakkında bilgi aldı, ardından denizden çıkarılan atıkları kullanarak yaratıcı çalışmalar gerçekleştirdi.
Çocuklar, geri dönüştürülebilir malzemelerden yılan balığı ve deniz kaplumbağası tasarlayarak hem eğlendi hem de çevre konusunda farkındalık kazandı. Denizlerin korunmasının önemini uygulamalı olarak öğrenen öğrenciler, etkinlik sonunda Kdz. Ereğli Belediyesine ve eğitmen Parya Başkurt’a teşekkür etti.
Mavi Bayrak etkinlikleri kapsamında gerçekleştirilen program, çevre dostu yaşam alışkanlıklarının küçük yaşlarda kazanılmasına katkı sağlarken, denizlerin korunmasının ortak bir sorumluluk olduğu mesajını da verdi.
Etkinlik, çiçek takdimi ve hatıra fotoğrafı çekimiyle sona erdi.A