Eğitim sisteminde aksayan yönlerin yeni dönem başlamadan çözülmesi gerektiğini vurgulayan Aşkar, özellikle Zonguldak'taki norm kadro sorununa dikkat çekerek siyaset ve bürokrasi dünyasına acil çağrıda bulundu.
Eğitim-Bir-Sen ve Memur-Sen Zonguldak İl Temsilcisi Kamuran Aşkar, geride bırakılan eğitim-öğretim yılını tüm yönleriyle değerlendiren kapsamlı bir açıklama yaptı. Fedakârca çalışan eğitim personeline teşekkür eden ve öğrencilere verimli bir tatil dileyen Aşkar, kronikleşen sorunların kalıcı çözümlere kavuşturulması için yaz döneminin en iyi şekilde değerlendirilmesi gerektiğinin altını çizdi. Aşklar yaptığı açıklamada şunları söyledi;
GÜVENLİ BİR EĞİTİM İKLİMİ OLUŞTURMAK İÇİN TATİL DÖNEMİ İYİ DEĞERLENDİRİLMELİDİR.
2025-2026 eğitim-öğretim yılı sona ererken, fedakârca emek veren tüm eğitim çalışanlarına teşekkür ediyor; öğrencilerimize hayırlı, bereketli ve verimli bir tatil dönemi diliyoruz.
Eğitim-Bir-Sen olarak, eğitim sisteminde aksayan yönlere ilişkin sorunların yeni eğitim-öğretim yılı başlamadan çözüme kavuşturulmasını istiyoruz. Eğitim çalışanlarına ve öğrencilerimize hayatlarına yenilikler katacak, huzurlu ve nitelikli bir dinlenme dönemi; mezun olan öğrencilerimizin yeni başarılar elde etmelerini temenni ediyoruz.
Geride bıraktığımız eğitim-öğretim döneminin bütün yönleriyle değerlendirilmesi, eğitim sistemimizin aksayan alanlarının doğru tespit edilmesi ve yeni eğitim-öğretim yılına hazırlık sürecinin kalıcı çözümler üretecek bir anlayışla yürütülmesi büyük önem taşımaktadır.
Bu eğitim-öğretim yılı, ne yazık ki okulda şiddetin eğitimin başat sorunu haline geldiği bir dönem olarak anılacaktır. Eğitim kurumlarının güvenli, huzurlu ve sağlıklı bir iklime kavuşturulması, ertelenemez bir görev olarak önümüzde durmaktadır.
Bu dönemde, öğretmen atama ve yer değişikliği yönetmeliği, yönetici görevlendirme yönetmeliği gibi eğitim çalışanlarını ilgilendiren temel ikincil mevzuatın değiştirildiğine, norm kadro fazlası öğretmenlerin yer değişikliğine ve istemedikleri tercihlere zorlandıkları süreçlere ve alan değişikliğinde beklentilerin tam olarak karşılanamadığına şahit olduk.
Okul kıyafeti düzenlemesi, zilsiz okul uygulaması, Ramazan ayında okul etkinlikleri yapılması, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin yaygınlık kazanması, mesleki ve teknik eğitime yönelik teşvikler, sıra tayini uygulamasının düzenli olarak hayata geçirilmesi de geçen dönemin olumlu gelişmeleri olarak kayıtlara geçti.
Sürekli değiştirilen ikincil mevzuat, öğretmen açığı-norm kadro fazlası ikileminde beklentilere cevap vermeyen atama süreçleri, öğretmen yer değişikliği işlemlerinin rayına oturtulamayışı gibi sebeplerle eğitim sistemden beklenen
yarar, umulan katkı elde edilememektedir.
2025-2026 eğitim öğretim yılı ilimiz için çok sıkıntılı bir dönem oldu. Özellikle ilimizdeki 640 civarındaki norm fazlası öğretmen arkadaşlarımız ciddi mağduriyetler yaşayarak, aile bütünlüğü konusunda sıkıntıları oldu. Tatil
döneminde Zonguldak Siyaseti ve bürokrasisi Zonguldak’ın tek eğitim bölgesi olmasından bir an önce vazgeçip, üç eğitim bölgesi olması sağlanmalı. Ereğli ve Alaplı birinci bölge, Merkez Kilimli ve Kozlu ikinci bölge, Devrek, Gökçebey ve
Çaycuma’da üçüncü eğitim bölgesi yapılarak önümüzdeki yıl oluşacak mağduriyetleri önüne geçmek Zonguldak eğitim bürokrasisi ve siyasi için mutlaka ve mutlaka yapılması gereken elzem bir durumdur. Aksi taktirde önümüzdeki yıl sıkıntılar daha da artarak devam edecektir.
Ayrıca ilimizde azalan öğrenci sayısı dikkate alınarak yeni değerlendirmeler yapılmalıdır.
Okul güvenliği konusunda hızlı adımlar atılmalı, somut tedbirler alınmalıdır
Eğitim çalışanlarının mali hakları iyileştirilmelidir
Kariyer basamaklarında ilerlemeye esas hizmet süresinin hesabındaki eksiklikler giderilmelidir
Sözleşmeli öğretmenlik kaldırılmalı, sözleşmeli öğretmenlere verilen sözler yerine getirilmelidir
Ücretli öğretmenliğe son verilmeli, öğretmen açığı tamamen kapatılacak şekilde atama yapılmalıdır
Öğretmenlerin yer değişikliği sürecindeki aksaklıklar giderilmelidir
Öğrenci sayılarına bakılmaksızın her bir eğitim kurumuna bir rehber öğretmen normu verilmelidir
Birinci dereceye yükselenlere 3600 ek gösterge
verilmelidir
Eğitime hazırlık ödeneği, tüm hizmet sınıflarındaki eğitim çalışanlarına da ödenmeli; Yardımcı Hizmetler Sınıfı çalışanları Genel İdare Hizmetleri sınıfına geçirilmelidir
Eğitim kurumları yöneticiliği kadro güvencesine kavuşturularak profesyonel bir meslek olarak yapılandırılmalıdır
Şube müdürlerinin ve şeflerin sorunları artık görülüp çözülmelidir
Okulların yardımcı personel ve donanım ihtiyacı karşılanmalı, okullara doğrudan ödenek tahsis edilmelidir
Yeni eğitim ve öğretim yılına sorunsuz başlanabilmesi için, mevcut sorunlar acilen çözülmelidir.