Kentteki yönetim zafiyetlerine dikkat çeken Turhan, belediyenin asli görevlerini bırakıp ticarete soyunduğunu iddia etti.
"Erdemler belediyeciliği asli görevinden uzaklaştı"
Haftalık basın toplantısında kameralar karşısına geçen Zafer Partisi Zonguldak İl Başkanı Oğuzhan Turhan, kentteki mevcut yönetim anlayışına dair ciddi iddiaları kamuoyuyla paylaştı.
Amaçlarının kişisel bir kavga değil, kentin geleceği olduğunu vurgulayan Turhan, "Son dönemde Erdemler ailesi ve yandaşları tarafından belediyecilik hizmetlerinin asli görevlerinden uzaklaştığını görüyoruz. Lokanta, ekmek satışı, kıraathane, kasap, market, sahil işletmeciliği ve son olarak çay bahçesi girişimiyle belediye işportacılık tarzı bir yelpazeye yöneldi. Biz kavga etmiyoruz, gerçeği söylüyoruz. Belediyenin asıl görevi yol, çöp, ulaşım, sosyal düzen ve kurumsal hizmet kalitesidir" dedi.
Ağır zam eleştirisi: "Önce cebini boşalt, sonra dokunmayınca hizmet yaptım de"
Geçmiş dönemde suya yapılan yüksek oranlı zamları hatırlatan İl Başkanı Turhan, mevcut yönetimin algı çalışması yürüttüğünü savundu. Belediyenin ilk yılında konutlarda yüzde 259, iş yerlerinde ise yüzde 307 oranında zam yapıldığını belirten Turhan, "Vatandaşın cebine üç kat yük bindirildi, bunu unutmadık. Şimdi 2026 yılında 'zam yapmadık' demeniz kimseyi kurtarmaz. Dün bindirdiğin ağır yük hâlâ vatandaşın omzunda duruyor. Önce cebini boşalt, sonra dokunmayınca 'hizmet yaptım' de. Bu aklı Zonguldak yemez. Bu iş ekonomiyi düzeltmek değil, algıyı yönetmektir" ifadelerini kullandı.
Liyakat, temizlik ve ulaşımda aksaklık iddiaları
Kent merkezinde ve mahallelerde yaşanan kronik sorunları sıralayan Oğuzhan Turhan, belediye içindeki yönetim krizlerine de değindi. Sahadan kendilerine çok sayıda şikayet ulaştığını belirten Turhan; işe alımlarda liyakat ilkesinin gözetilmediğini, 19 mahallede temizlik hizmetlerinin aksadığını ve toplu ulaşımın düzenli işletilemediğini iddia etti. Ayrıca belediye çalışanlarının ikramiyelerinin ödenmediğini ve hak edişlerde gecikmeler yaşandığını da sözlerine ekledi.
"10 kişilik iletişim ekibin var ama diyalog yok"
Belediyenin kent dinamikleriyle olan kurumsal bağının koptuğunu savunan Zafer Partisi İl Başkanı, eleştirilerini şu sözlerle sürdürdü: "Yerel esnaf, muhtarlar, balıkçılar, pazarcılar, şoför esnafı, kurumlar ve hatta siyasi partiler ile kurumsal iletişim mekanizmaları sağlıklı işlemiyor. Peki, o zaman sormak lazım; madem kurumsal iletişim yok, neden 10 kişilik bir iletişim ekibin var? Sahada dert çok, başkanda çözüm yok."
"Zonguldak büyüyor, il merkezi küçülüyor"
Açıklamalarının sonunda yerel idareye kurumsallaşma çağrısında bulunan Turhan, Zonguldak'ın daha planlı bir belediyecilik anlayışına ihtiyacı olduğunu vurguladı. Eleştirileri kişisel bir tartışma zeminine çekmediklerinin altını çizen Turhan, "Zonguldak genel olarak büyüyor ama ne yazık ki il merkezi giderek küçülüyor. Yönetime kim gelirse gelsin, vizyonsuzluk yüzünden sorunlar maalesef hep aynı kalıyor" diyerek açıklamalarını noktaladı.
