Başkanvekili Aydan Alman Heyetinin Ziyaretini Değerlendirdi

Zonguldak Belediyesi’nde Toplu Sözleşme Masası Kuruldu
Zonguldak Belediyesi’nde Toplu Sözleşme Masası Kuruldu
İçeriği Görüntüle

​Zonguldak Belediye Başkanvekili Emine Berran Şeker Aydan, Almanya’daki kardeş şehir Castrop-Rauxel Belediyesi’nden gelen kalabalık heyetin Zonguldak ziyaretini ve yürütülen ortak projeleri değerlendirdi. Ziyaretin son derece verimli geçtiğini belirten Aydan, iki kent arasında hem teknolojik iş birliklerinin hem de deneyim paylaşımlarının artarak devam edeceğini müjdeledi.

​15 Yıllık Kardeşlik Köprüsü Yeniden Canlandı

​Zonguldak ile Almanya'nın Castrop-Rauxel şehri arasındaki kardeş şehir protokolünün 2011 yılına dayandığını ve o tarihten bu yana ilişkilerin kesintisiz sürdüğünü hatırlatan Belediye Başkanvekili Emine Berran Şeker Aydan, bağların her geçen gün daha da kuvvetlendiğini ifade etti. Geçtiğimiz yıl 21 Haziran'da Zonguldak Belediyesi olarak Almanya'ya resmi bir ziyaret gerçekleştirdiklerini belirten Aydan, "Geçen yıl bizim heyetimizin yaptığı görüşmeler son derece olumlu geçmişti. Bu yıl da iadeiziyaret kapsamında Castrop-Rauxel Belediyesi'nden, Birinci Belediye Başkan Yardımcısı Regina Kleff başkanlığında 10 kişilik kalabalık bir heyeti şehrimizde ağırladık. Gelen heyetteki misafirlerimizin 7'si Alman, 3'ü ise orada yaşayan Türk arkadaşlarımızdan oluşuyordu" dedi.

​Belediyede 4 Saat Süren Stratejik Teknik Zirve

​Alman heyetinin gelişiyle birlikte belediye bünyesinde çok kapsamlı teknik oturumlar yapıldığını dile getiren Aydan, görüşmelerin içeriğine dair şu bilgileri paylaştı: "İlk gün gerçekleştirilen resmi makam ziyaretinin ardından, belediyemizde tam 4 saat süren çok ciddi bir toplantı yaptık. Onların ilgili idari müdürleri, teknik müdürleri ve başkan yardımcıları ile bizim bu birimlerde görev yapan karşılıklarımız bir araya geldi. Tam anlamıyla bir deneyim paylaşımı, bilgi aktarımı ve görüş alışverişi süreci yaşandı. Bu ortak çalışma sadece yüz yüze görüşmelerle sınırlı kalmayacak; bundan sonraki süreçte de Zoom üzerinden yapacağımız online toplantılarla iş birliğimizi pekiştirmeye ve projelerimizi olgunlaştırmaya devam edeceğiz."

​Castrop Meclisinden Zonguldak'a Çöp Kamyonu Müjdesi

​Ziyaretin en somut ve sevindirici gelişmelerinden birinin de Zonguldak'a yapılacak bir araç hibesi olduğunu açıklayan Başkanvekili Emine Berran Şeker Aydan, dostluğun nişanesi olarak önemli bir adım atıldığını belirtti. Aydan, "Alman heyeti kentimize çok güzel bir müjdeyle geldi. Castrop-Rauxel Belediyesi, iki şehir arasındaki dayanışmanın bir göstergesi olarak belediyemize bir adet sıkıştırmalı çöp kamyonu hibe etme kararı aldı. Bu karar kendi belediye meclislerinden resmi olarak geçerek onaylanmış, protokolü bize getirdiler. Biz de önümüzdeki temmuz ayı meclis toplantımızda bu konuyu hemen gündeme taşıyacağız. Meclisimizin onayının ardından aracın teslimi ve diğer teknik detaylar üzerinde çalışmaya başlayacağız" diyerek Castrop-Rauxel Belediye Başkanı ve yetkililerine teşekkür etti.

​Kömürün İki Kardeş Şehri ve Endüstri Mirası Vurgusu

​Castrop-Rauxel ile Zonguldak'ın aslında kader ortağı iki şehir olduğuna dikkat çeken Aydan, iki kentin de varlığını kömür madenciliğine borçlu olduğunu ifade etti. Ancak Almanya'nın bu süreci çoktan dönüştürdüğünü belirten Aydan, şu çarpıcı tespitlerde bulundu: "Kardeş şehrimiz kömür madenciliğinden uzun süre önce vazgeçmiş ve adil geçiş sürecini başarıyla tamamlayarak alternatif, yenilenebilir enerji kaynaklarına yönelmiş bir kent. En takdir ettiğimiz yönleri ise, kömür madenciliğinden kalan tüm eski yapıları yıkmak yerine onlara saygı duyarak birer 'endüstri mirası' olarak kabul etmeleri olmuş. Bu alanları koruyup müzelere, halkın ortak kullanım alanlarına ve turizm merkezlerine dönüştürmüşler. Biz de heyetimize kentimizin bu yönlerini tanıtmak amacıyla Maden Müzesi'ni, Gökgöl Mağarası'nı ve endüstri mirası niteliğindeki bölgelerimizi gezdirdik."

​Alman Heyeti Zonguldak’ın Doğasına Ve İnsanına Hayran Kaldı

​Heyet üyelerinin büyük bir kısmının Zonguldak'a ilk kez geldiğini ve kentin yeşil dokusundan çok etkilendiklerini söyleyen Başkanvekili Aydan, "Zonguldak'ın bu kadar yeşil, koylarının bu kadar büyüleyici olduğunu tahmin etmediklerini itiraf ettiler. Ayrıca gelişlerinin ilk günü olan 21 Haziran'da, Zonguldak'ın kurtuluş yıl dönümü vesilesiyle sahilde düzenlenen halk konserini de bizimle birlikte izlediler. Orada Zonguldak halkının her kesiminin bir arada, barış ve coşku içinde eğlenmesi, müzik dinlemesi onları fazlasıyla etkiledi. Bizim açımızdan tek üzücü nokta, heyetin gerek şehir içindeki gerekse Safranbolu kültür gezisi sırasındaki yolculuklarında çevreye ve yol kenarlarına atılan çöpleri, vatandaşların bu konudaki duyarsızlıklarını gözlemlemiş olmasıydı. Buna rağmen doğamıza hayran kaldılar ve 'Sizlerin vatanınıza olan bağlılığınız ve sevginiz bizi çok etkiledi, takdir ettik' dediler" ifadelerini kullandı.

​Sosyal Belediyecilik Çalışmalarına Tam Not

​Alman yetkililerin, Zonguldak Belediyesi'nin kısıtlı imkanlarla ortaya koyduğu başarıları hayranlıkla karşıladığını sözlerine ekleyen Emine Berran Şeker Aydan, "Onlar kömürden çıkıp alternatif sektörler yaratmayı, iklim kriziyle mücadeleyi adım adım başarmış deneyimli bir kent. Ancak bizim belediye olarak sosyal belediyecilik anlamında yaptığımız çalışmalar, sosyal yardımlar ve plajlarımızdaki düzenlemeler gibi büyük projeleri tamamen kendi belediye imkanlarımızla, taşeron kullanmadan kendi personeli ve elemanlarımızla hayata geçirmiş olmamızı büyük bir şaşkınlık ve takdirle karşıladılar. Bundan sonraki süreçte tüm bu gelişmeleri Belediye Başkanımız Tahsin Erdem'e aktaracağız ve ilişkileri sadece ziyaret seviyesinde bırakmayıp, çocuk meclislerinin karşılıklı değişimi, alternatif enerji ve iklim projeleri bazında uygulamaya geçireceğiz" dedi.

​Başkan Tahsin Erdem’in Münih’teki Enerji Çıkarması

​Son olarak Zonguldak Belediye Başkanı Tahsin Erdem'in Almanya'nın Münih kentinde düzenlenen "The Smarter E Europe" fuarına katılmasına da değinen Başkanvekili Aydan, belediyenin vizyoner projelerine vurgu yaptı. Aydan, "Bildiğiniz üzere Zonguldak Belediyesi olarak Enerji Kentler Birliği’nin aktif bir üyesiyiz. Belediye Başkanımız Sayın Tahsin Erdem de birliğin daveti üzerine alternatif ve yenilenebilir enerji kaynakları, akıllı enerji yönetimi üzerine dünyadaki son teknolojilerin sergilendiği bu dev fuara ve eş zamanlı toplantılara katılmak üzere Almanya'ya gitti. Ben cuma akşamına kadar vekaleten bu onurlu görevi yürütüyorum; başkanımız hafta sonu dönmüş olacak ve pazartesi günü görevinin başına geçerek fuardaki izlenimlerini ve kentimize kazandıracağımız temiz enerji vizyonunun en doğru detaylarını kamuoyuyla paylaşacaktır" diyerek sözlerini tamamladı.

Muhabir: İ. K.