Karadeniz'in serin sularına kıyısı olan Zonguldak, önümüzdeki günlerde adeta çöl sıcaklarına teslim olmaya hazırlanıyor. Bölgeye giriş yapan sıcak hava dalgası, şehir merkezinden Kozlu, Kilimli ve Ereğli gibi sahil ilçelerine kadar etkisini şiddetli bir şekilde gösterecek.
Sıcaklıkların gölgede bile mevsim normallerinin üzerine çıkması beklenirken, Zonguldaklıları asıl zorlayacak olan faktör "yüksek nem" olacak. Denizden gelen nemli havanın sıcaklıkla birleşmesiyle, termometrede görülen 30-32 derecelik sıcaklığın insan vücudunda 36-38 derece gibi boğucu bir seviyede hissedileceği tahmin ediliyor.
Uzmanlar Uyarıyor: "O Saatlerde Dışarı Çıkmayın!"

Acil servislerde yaşanabilecek olası yoğunlukların (güneş çarpması, tansiyon yükselmesi vb.) önüne geçmek adına uzmanlar Zonguldak halkını dikkatli olmaları konusunda uyarıyor. Günlük hayatı sekteye uğratacak bu sıcaklara karşı alınması gereken başlıca önlemler şunlar:
-
Kritik Saatler: Güneşin en yakıcı olduğu 11:00 ile 16:00 saatleri arasında mecbur kalınmadıkça dışarıya çıkılmamalı.
-
Risk Grupları: Özellikle kalp ve tansiyon hastaları, astımı olanlar, yaşlılar ve küçük çocuklar bu dönemde güneşe doğrudan maruz bırakılmamalı.
-
Bol Sıvı Tüketimi: Terlemeyle vücuttan atılan suyu geri kazanmak için günde en az 2,5 - 3 litre su tüketilmeli; çay, kahve ve asitli içecekler suyun yerini tutmadığı için dikkatli tüketilmelidir.
-
Kıyafet Seçimi: Vücudu saran, koyu renkli ve sentetik kumaşlar yerine; açık renkli, bol ve pamuklu giysiler tercih edilmeli.
Vatandaşların, olası bir güneş çarpması durumunda (baş dönmesi, mide bulantısı, şiddetli baş ağrısı, aşırı halsizlik) vakit kaybetmeden en yakın sağlık kuruluşuna başvurmaları gerektiği önemle vurgulanıyor.


