Zonguldak Belediye Başkanvekili Emine Berran Şeker Aydan, kentteki temizlik çalışmaları, yeni çevre projeleri ve devam eden sahil düzenlemeleri hakkında çok önemli açıklamalarda bulundu. Vatandaşlara duyarlılık çağrısında bulunan Aydan, "Biz temizlemek için gece gündüz çalışıyoruz ancak alanları temiz tutmak da vatandaşlarımızın en büyük görevidir" dedi.
Temizlik Kadrosu Güçlendirildi Ve Mahallelerde Atak Başladı
Zonguldak genelinde daha temiz bir çevre sunmak adına belediye bünyesinde önemli adımlar atıldığını müjdeleyen Belediye Başkanvekili Emine Berran Şeker Aydan, temizlik işleri kadrosuna taze kan katıldığını belirtti. Personel eksikliği nedeniyle geçmişte bazı aksamalar yaşandığını ifade eden Aydan, "Temizlik işleri müdürlüğümüz bünyesine yeni elemanlar dahil ettik ve bu alanda ciddi bir aşama kaydettik. Süpürgeci olarak tabir ettiğimiz sahada çalışan personelimizde eksiklerimiz vardı ve bu yüzden 19 mahallemizin her birine aynı rahatlıkla giremiyorduk. Yeni planlamamızla birlikte artık tüm mahallelerimizde temizlik çalışmalarını çok daha etkin bir şekilde yürüteceğiz" şeklinde konuştu.
Parklar ve Plajlar Bizim Ortak Yaşam Alanımızdır
Yaz mevsiminin gelmesiyle birlikte halkın açık alanlara akın ettiğini belirten Başkanvekili Aydan, çevre temizliği konusunda toplumsal duyarlılığın şart olduğuna dikkat çekti. Kentteki plajların ve parkların çok estetik bir görünüme kavuştuğunu hatırlatan Aydan, karşılaşılan manzaralara sitem ederek şunları söyledi: "Yaz mevsiminde hepimizin açık havada vakit geçirmesi en doğal hakkı. Ancak ne yazık ki kullandığımız ortak alanları temiz tutma bilincine henüz tam olarak erişemedik. Bir parka gidiyorsunuz; masaların altı çekirdek kabukları, içecek şişeleri ve teneke kutularla dolu. Ben yıllarca bu çevre konularına emek vermiş biriyim. Elbette belediye olarak bizim asli görevimiz bu alanları temizlemektir ve bunu en iyi şekilde yapmaya gayret ediyoruz. Fakat unutulmamalıdır ki; çöpü toplamak bizim görevimizse, çöpleri yerlere atmamak da vatandaşlarımızın görevidir."
Atıkla Projesi İle Geri Dönüşümde Yeni Dönem
Zonguldak Belediyesi'nin çevre vizyonunu taçlandıracak yeni bir projenin de start aldığını duyuran Emine Berran Şeker Aydan, "Atıkla" isimli geri dönüşüm projesinin detaylarını paylaştı. Projenin tanıtım toplantısının ve resmi protokol imza törenlerinin başarıyla tamamlandığını belirten Aydan, "Temizlik İşleri Müdürlüğümüzün öncülüğünde çok güzel bir geri dönüşüm hareketi başlattık. 'Atıkla' projesi kapsamında elektronik atıklardan eski giysilere, ayakkabılardan ev eşyalarına kadar geniş bir yelpazede tüm atıklar geri kazandırılmak üzere toplanıyor. Bu çevre dostu uygulamanın toplumumuzun her kesiminde yaygınlaşmasını ve kabul görmesini canıgönülden istiyoruz" dedi.


